Díky o.s. Za sklem jsem se minulý týden zúčastnila třídenního kurzu o.s. Rytmus „Úvod do instrumentálního obohacení aneb cesta ke zprostředkovanému učení“. Vedla ho p. Eva Váňová.
Metoda intrumentálního obohacení mě velmi oslovila. Vidím v ní možnost, jak Járovi dopomoci k lepším studijním výsledkům. Sama vidím, že své schopnosti a znalosti neumí projevit, ač toho docela dost ví. Neumí získané informace použít v reálu a nenaskočí mu ve chvíli, kdy je to potřeba.

Co to je za metodu se těžko vysvětluje. Už jsem o ní slyšela dříve, ale nevěděla jsem, co si pod tím představit. Jde o práci nad spec. pracovními listy, tzv. instrumenty. O metodě a o tom jak vznikla se dočtete na webových stránkách Učíme se učit se.  Nebudu se raději pouštět do amatérského vysvětlování:-) Cituji z uvedeného webu:
„Světově proslulý pedagog a psycholog Reuvena Feuersteina sestavil ucelený systém pracovních listů, které rozvinou řešitelovy poznávací funkce, jeho schopnost projít učením v souvislostech a dají mu jistotu, že zvládne problémy, se kterými se setká. Metoda přináší umění vytvořit si strategii řešení úkolu, upevňuje sebedůvěru, odstraňuje z naší práce impulzivitu a strach z chyby, rozvíjí vyjadřování a respektování jiného názoru a pomůže nám lépe se orientovat ve vlastním životě.“

Rozhodla jsem se s Járou instrumentální obohacení zkusit. Budeme jezdit do Prahy 1x týdně na inviduální hodinu. Také uvažuji, že bych se v létě přihlásila na intenzivní 14denní kurz, po kterém bych mohla metodu používat sama.

